המלצות של ד“ר אחמד שרקייה לשמירת חניכיים בריאות לאורך זמן
top of page
  • nabihdent

המלצות של ד“ר אחמד שרקייה לשמירת חניכיים בריאות לאורך זמן

Updated: Feb 8, 2019



1- צחצוח שיניים הוא לא רק בבוקר.

נחמד וחשוב לצחצח שיניים בבוקר כשמתעוררים , זה מונע ריח רע שיוצא מהפה, מנקה את השיניים ונותן הרגשה של רעננות , אך חשוב יותר לצחצח שיניים לפני שהולכים לישון.אם קשה לכם לצחצח שיניים לאחר כל ארוחה, הקפידו לפחות על פעמיים ביום, בבוקר ובערב .

3- מצחצחים שיניים? מצויין, איך עושים זאת ?

עשו זאת בצורה עדינה ולא בכח, שימוש בכח יכול לגרום לנסיגת החניכיים . הקפידו גם על צחצוח הלשון כי הוא מכיל חיידקים אשר יכולים לפגוע בשיניים ובחניכיים .

2- עישון הוא נזק.

עישון הינו דבר שמזיק כמעט לכל חלקי הגוף וגם לשיניים וחניכיים, העשן שנכנס מהסיגריה לחלל הפה מלא חיידקים ויכול להצטבר ולגרום לדלקת בחניכיים .מה אם מצחצחים שיניים לאחר עישון ? התשובה היא - עדיף להפסיק לעשן .

4- חוט דנטלי.

שימוש שגוי בקיסם שיניים לאחר אוכל יכול לפגוע ולפצוע את החניכיים ולגרום לחניכיים דלקתיות, כדאי לכם להחליף קיסם שיניים בחוט דנטלי ולהשתמש בו לפחות פעם אחת ביום .

5- פחות מתוקים.

כולנו אוהבים מתוקים ושוקולדים אבל לא כולנו מצחצחים שיניים לאחר שאוכלים משהו מתוק .כדאי לכם לעשות סדר ולקבוע שעה אחת ביום לאכילת דברים מתוקים ולצחצח שיניים אחר כך , מתוקים מורכבים מסוכר וסוכר נשאר דבוק בשיניים ובחניכיים ויכול לגרום לעששת ולדלקת בחינכיים לאחר תקופה .

6- חומרים טבעיים.

יש כל מני חומרים טבעיים שאפשר להשתמש בהם על מנת למנוע או להפחית את הדלקת בחניכיים . כמו: דבש, שום, שמן זית, תפוחים.

7- בדיקה .

אחת לשישה חודשים מומלץ לבקר אצל רופא שיניים לצורך ניקוי אבנית וקבלת חוות דעת של רופא שיניים . דבר זה יכול למנוע התפתחות של דלקת בחניכיים וטיפול בזמן .

82 views0 comments
bottom of page